Tala Fou - Amio Leai se uta a le mita o le Malosiaga

Tulaga ma Fa'ailoga oMeta MalosiagaAmioga e leai se uta

 

 

Afai o le mita malosi e leai ni uta o loʻo galue, e lua tulaga e tatau ona faʻamalieina.(1) E le tatau ona i ai le taimi nei i le taamilosaga o le mita eletise;(2) o le mita eletise e le tatau ona sili atu i le tasi le paso.

 

Ole amio e leai ni uta ole mita ole malosi e mafai ona fa'amauina pe a fa'ataunu'uina tulaga e lua o lo'o i luga i le taimi e tasi.Afai o le amio leai se uta e mafua mai i tua atu o le 115% o le voltage faasinomaga, e tusa ai ma tulafono faatonutonu talafeagai, o le mita eletise e agavaa, lea e le mafai ona manatu o se amio leai se uta;ae a oo mai i tagata e faaaogaina, e pei ona popole i le toe faafoi o le eletise, e manino lava e tatau ona manatu o se amio e leai se uta nai lo le masani.

 

Ina ia faia se faʻamasinoga saʻo, o le auiliiliga e faia e tusa ai ma tulaga o loʻo i luga:

 

I. E leai se taimi i le taamilosaga o loʻo i ai nei o le mita eletise

 

Muamua lava, e le faʻaaogaina e le tagata faʻaoga moli, ili, TV ma isi mea faigaluega a le fale, e le o lona uiga e leai se taimi i le taimi nei o le mita eletise.O mafuaʻaga e pei ona taua i lalo:

 

1. Lisi totonu

 

Ona o le fa'aleagaina, fa'aleagaina o uaea i totonu ma isi mafua'aga, o feso'ota'iga o le eletise e tupu i luga o le eleele ma le tafe o le vai e ono fa'aogaina ai le mita i le taimi tapuni.O lenei tulaga e le fetaui ma le tulaga (1), o lea e le tatau ai ona manatu o se amio e leai ni uta.

 

2. Fa'ata'ita'i le mita la'ititi o lo'o feso'ota'i ma le mita autu.O le ili faʻalo e aunoa ma se lau e sese ona ki i le taumalulu.E ui lava e leai se faʻaogaina o le eletise e aunoa ma se pisa ma se moli, o le mita eletise o loʻo galue ma se uta, ma o le mea moni e le mafai ona taʻua o le leai o se uta.

 

O le mea lea, ina ia mafai ona iloa pe o le mita eletise lava ia e le lelei le galue e leai se uta, e tatau ona motusia le ki autu i le mita eletise eletise, ma le laina laina i le pito i luga o le ki autu e tatau ona motusia i nisi tulaga. .

 

II.O le mita eletise e le tatau ona sili atu ma le tasi le pulupulu

 

A maeʻa ona faʻamautinoa e leai se mea o loʻo i ai i le taimi nei o le mita eletise, e mafai ona faʻamaonia pe leai se utaga amio pe leai foi e faʻavae i luga o le mea moni pe emo le moli pulupulu pe leai.Ole fua ole su'ega ole mita e le tatau ona sili atu ile tasi le pa'u.

 

A mae'a ona fa'amaonia le amio leai se uta, tusi i lalo le taimi t(minute) o fatu ta'itasi ma le c(r/kWh) tumau o le mita eletise, ma toe totogi le tau o le eletise e tusa ai ma le fua fa'atatau:

 

Toe fa'afo'i eletise: △A=(24-T) ×60×D/Ct

 

I le fua fa'atatau, T o lona uiga o le taimi e fa'aaoga ai le eletise i aso uma;

 

D o lona uiga o le aofa'i o aso ole mita ole eletise e leai ni uta.

 

III.O isi tulaga o amioga a le mita eletise e leai ni uta:

 

1. O le coil o loʻo i ai nei e puʻupuʻu ona o le tele o le mamafa ma isi mafuaʻaga, ma o loʻo aʻafia ai le eletise galue maneta i lenei mea, lea e vaeluaina i ni vaega se lua o le flux i avanoa eseese ma taimi eseese, e mafua ai le leai o se uta galue.

 

2. E le fa'apipi'iina le mita mita watt-hour galue e tolu-vaega e tusa ai ma le fa'asologa fa'asologa o vaega.E masani lava, o le tolu-vaega mita e tatau ona faʻapipiʻi e tusa ai ma le faʻasologa o vaega lelei poʻo le faʻasologa o vaega manaʻomia.Afai o le faʻapipiʻiina moni e le faʻatinoina e tusa ai ma manaʻoga, o nisi mita malosi e faʻalavelave faʻalavelave faʻafuaseʻi e le electromagnetic o nisi taimi e faia ai le leai o se avega, ae e mafai ona faʻaumatia pe a uma ona faʻasaʻo le faʻasologa o vaega.

 

I se faapuupuuga, o le taimi lava e tupu ai le amio leai se uta, e le gata ina tatau ona siaki le tulaga o le mita eletise lava ia, ae o nisi taimi e siaki ai le uaea ma isi masini mita.

 


Taimi meli: Feb-04-2021